Jak zoptymalizować stronę lokalną pod kątem organicznych wyników wyszukiwaniaWidoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla firm, które są obecne na rynku fizycznym. W końcu, bez widoczności, jak potencjalni klienci mogliby Cię znaleźć? Problem polega jednak na tym, że widoczność zależy od tego, czy uda Ci się wykonać odpowiednie pozycjonowanie w rankingu na słowa kluczowe. Jeśli nie pojawisz się w organicznych wynikach wyszukiwania, nie zdobędziesz nowych klientów z tego kanału. Na szczęście istnieje kilka sposobów optymalizacji witryny, dzięki którym ma ona większe szanse na pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania: Google, Bing i Yahoo mają swoje własne zasady, które decydują o tym, czy Twoja firma pojawi się na ich stronach wyników wyszukiwania (SEP).

Bądź częścią lokalnego ekosystemu

Jeśli chcesz pojawiać się w lokalnych wynikach wyszukiwania, musisz zaangażować się w lokalny ekosystem. Oznacza to dołączenie i uczestniczenie w takich serwisach, jak Yelp, Google Moja Firma i Yellow Pages. Te serwisy są źródłem autorytetu dla lokalnych firm, więc jeśli nie bierzesz w nich udziału, nie jesteś brany pod uwagę. Co więcej, platformy te są również sposobem, w jaki Google i Bing oceniają Twoją firmę pod kątem rankingu wyszukiwania lokalnego. Zatem to, co robisz na swojej stronie internetowej i na stronach partnerskich, ma wpływ na to, jak klienci znajdują Cię w sieci. To właśnie one decydują jak Twoja firma pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania. Przynależność do ekosystemu oznacza również wykorzystywanie opinii klientów na swoją korzyść. Pozytywne recenzje to świetny sposób na budowanie zaufania klientów, którzy szukają wiarygodnej firmy oferującej wysokiej jakości produkty lub usługi. Jeśli działasz w konkurencyjnej branży, recenzje mogą pomóc Ci się wyróżnić.

Widoczność lokalna jest bardzo ważna!

Widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania jest kluczowa dla firm. W końcu, bez widoczności, jak potencjalni klienci mogliby Cię znaleźć? Na szczęście istnieje kilka sposobów optymalizacji witryny, dzięki którym ma ona większe szanse na pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania:

  • Bądź częścią lokalnego ekosystemu,
  • zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek,
  • twórz wysokiej jakości treści,
  • korzystaj z rich snippets i mikro-pluginów,
  • zwiększ swoją obecność organiczną za pomocą płatnych reklam.

Stosując się do tych wskazówek, będziesz miał większe szanse na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania i pozyskanie nowych klientów z tego kanału.